CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, July 31, 2008

Chelsea, Chelsea...

Dua ari yang lepas merupakan ari yang amat berbahagia untuk fanatik Chelsea, ialah team dia orang datang ke sini lawan ngan Malaysia..Aku memang tak ler minat ngan Chelsea nie..Bagi aku musuh tradisi lagi adalah..Yelah team kesayangan aku kan the Reds..LIVERPOOL..You will never walk alone...Tapi since Chelsea nie team dari English premier league memmbuatkan aku nak tahu sangat tentang Chelsea nie..So ari tu memang berharap sangatlah ade live kat tv. Balik dari opis, pegi ambil anak aku dulu kat child care..Nampaknye yang jaga anak aku pun tahu yang Chelsea lwn malam tu so dia dah siapkan pakaikan kan anak aku dengan baju Chelsea..Mestikan korang tertanya-tanya kan ngape belikan baju Chelsea untuk anak aku, ngapa tak Liverpool...Kau orang mesti tahu kan...Penaja Liverpool nie sapa..Selagi penaja tak tukaq selagi tu aku tak beli baju Liverpool nie..

Anyway..Aku beli baju Chelsea untuk dia pun untuk memberi galakan jugak untuk dia mengenal bola sepak..Yelah walaupun anak aku nie baru 1 tahun setengah..Hopefully, jersey No Lapan yang tertulis nama Lampard tu dapat bagi satu magik kat anak aku untuk main bola sepak satu hari nanti..Mana tahu satu hari nanti ke Mohamad Amirul Hakimi bakal menjadi pemain Malaysia yang pertama bermain dengan kelab elit England ker..Insya-Allah..

Lepas balik umah,baru teringat yang aku ada kelas master pukul 6 sampai kul 10..Camner nie..Dah lah turn aku present ari nie...Pikir punya pikir dapat satu idea..Berterus terang saja lah kat lecturer and mintak balik awal pkul 7.30..Alhamdulillah plan berjalan dgn baik sekali..Lepas saje aku present aku terus balik, memecut motor ku ke istana ku di Padang Balang..Sampai umahlak tunggu punyer tunggu..Berpuluh-puluh kali menekan punat remote..Tukar channel sana,tukar channel sini memang takde live pulak..kecewa giler pak cik..Tapi takpelah badan dah letih tidurlahh...

Esoknya kat opis dapat tahu yang malam tu ada siaran ulangannya kat Astro..Seronoknyer..Bila balik umah Alhamdulillah, memang ade live rupanyer..Tapi nak tunggu game bermula memang lama..Yelah terpaksa mengadap Muka Sheeby and Host tu dulu borak2. Game dah start..Knowledge yang aku dapat pemain Chelsea nie memang tinggi especially John Terry..Aku ingat tingginya mcm Aidil Zakuan aje..Rupa-rupanya lebih kurang sama tinggi dengan aku..Game tu memang best..Cara di orang kontrol bola, passing bola nampaknya memang team kita (Malaysia) memang jauh di blakang..Arap2 game nie bole bagi lebih pendedahan kat player kite..

Tengah-tengah syok menonton, satu rumah black out..Pergi tinjau kat luar..Tengok ada orang TNB tengah baiki kabel elektrik dpan rumah..Malangnyer, macam-macam dugaan..Tapi takpelah dapat tgk skit kira ok dari tak tak tgk langsung..Mata dah ngantuk..Kita tidur dulu...

So lesson nye di sini..Kalau ati dah tak minat..Bila nak buat sesuatu tu memang mcm-mcm lah masalah datang..Yang penting sabar dan kuat kan semangat pasti berjaya..Macam akulah tak minat Chelsea, bila nak tgk Chelsea main macam-macam masalah yang datang..Tapi takpelah..To Chelsea fan...See you in next season. Torres and Keane will destroy your hope for EPL championship ang European cup ha..ha..

2 comments:

JALAN REBUNG said...

Ijat,

Thanks sebab belikan baju chelsea untuk anak hang. Semoga dia membesar sebagai penyokong chelsea.

izwan ali wasi said...

Orang Teluk Intan doakan smg Hakimi dpt ikut jejak langkah ayah dia (advisor futsal club)